lördag 24 mars 2012

DAGENS LUNCH!


Dagens lunch hos oss idag.
 En lättgjort rätt som jag brukar ha med i min matlåda till jobb. Går bra att värma lite snabbt i mikron.



Tortillapizza med parmaskinka. (2 pers)

2 medelstora tortillabröd.
2 tsk olivolja
3 tomater
80 g parmaskinka
100 g mozzarellaost
½ tsk oregano

Pensla bröden med oljan. Placera på bakplåtspapper på en plåt. Hacka tomaterna och lägg på brödet. Lägg på skinka och smula över osten. Krydda. Grädda i 225 grader högt upp i ugnen i 5 minuter eller tills osten smält.

Lägg en hög ruccolasallad och några basilikablad ovanpå när du serverar det.


Nu ska jag packa in två små påskpaket som ska åka till Kanada.


Önskar er en skön lördagskväll!












3 kommentarer:

  1. Tack för din kommentar hos mig, vad glad jag blev!

    Såna där tips om goda och smarriga lunchrätter gillar jag, tack!!

    Ha en fin kväll! Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Mmmums, så gott och så enkelt, det gillar jag. :) Det ska jag testa, tack för tipset! Ha en fortsatt fin helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Gud vad hungrig jag blev när jag såg det där! är det smalt också tro? Måste hålla nere KCAL nu:) kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...