söndag 15 april 2012

DIN BÄSTA FÄRG!


Vår Emelie har nyligen gjort en färganalys hos sin goda vän Jessica. För många år sen var vi ett gäng tjejer som träffades och alla gjorde en färg analys. Jag och Emelie har liknande färger i våra kartor. Emelie bär nästan alltid smutsiga färger och jag bär ju gärna svart som ni vet. Emelie har inga smutsiga färger och svart finns inte i min karta. 


Bilden lånad här.

Vår Johanna som brukar göra kollagen här är utbildad staylist. Hon har en annan filosofi om det där med bästa färg. Hon brukar säga att man ska hitta om man är vår höst vinter eller sommar. Sen tittar man efter grundfärgen i färgerna. Då kan du bära alla färger som du tycker om.
Det kräver lite träning för ögat, men när man väl har hittat det flyter det liksom bara på. Oavsett om man vill välja färgkartan eller Johannas sätt så kommer alla kläderna att kunna bäras tillsammans. Vilket inte kräver lika stor garderob.






Känner du inte dig mogen för att ha en tröja eller ett par byxor i någon av alla dom nya fina färgerna tycker jag att en snygg accessoar passar precis lika bra.




Emelie klädd i sina "smutsiga" färger. Bilden har jag lånat hos Tintinstyle.


Jag gillar Coco Chanels citat som jag hittade i en Taratidning. För det är du som ska trivas i kläderna du bär. Då är du snygg.


Hoppas ni får en skön söndag!




9 kommentarer:

  1. Hej och tack för ditt besök samt kommentar hos mig på Today you inspired me! Jag blir alltid lika glad för kommentarerna, speciellt från nya besökare.

    Jag ska genast undersöka tallrikarna från Björn Winblad som du skriver om; De låter fantastiska!

    Jag ser att du verkar bo i samma del av Skåne som jag? Nordvästra?
    Trevligt ;)

    En skön Söndag till dig också och Välkommen tillbaks till min blog.
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Intressant det där med färg, tycker också man förändras med åren med vad man passar i och vad man gillar. ha en underbar söndag! kram

    SvaraRadera
  3. Jamen det är ju så sant! Jag brukar också bara ha svart eller vitt. Trivs i detta dock. Hade gärna vågat mer färg, brukar just använda en sjal för att tillföra färg!
    Ha en fin kväll
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så sant! Vissa klär i färger som jag aldrig skulle dressa mig i och tvärtom! Ibland får jag för mig att jag ska ha beige eller grått och får jag sen se mig själv på kort ser jag bara trist ut.. Mer färg åt folket - eller i alla fall mig:-)

    SvaraRadera
  5. ja det är nästan lite magiskt vad olika färger kan åstadkomma....och att det bara kan handla om nyanser för att det ska bli riktigt bra......

    Ja är en riktig älskare av de "smutsiga färgerna " själv och så en viss nyans av rött.....då kan även det vinterbleka ansiktet få liv ...'skrattar


    Kram Från Göteborg .
    Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  6. Jag har faktiskt ingen aning om vad jag är för "årstid" eller vilka färger jag passar i. Skulle vara intressant att ta reda på, men risk att kanske bli lite begränsad..
    Vad UNDERBART med körsbärsträd i blom. Här är det snööööööö. blä.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  7. Sådan färganalys skulle jag så gärna vilja gå på. Jag är feg med färger men man kanske skulle prova sig fram...

    SvaraRadera
  8. Gud vad spännande med färganalys! Skulle gärna gå på sådant men det har inte blivit av, hoppas få det i present någon gång när jag fyller år:)))) Klockrent citat och sååå fina bilder!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Det är väldigt kul med färger! Jag gillar att klä mig i färg, även om det även blir en del grått och svart för att jag tycker det är fint också. Men egentligen blir jag bara gråare av grått. Då får man ta lite mer rouge :)

    Jag gjorde färganalys för längesen, typ -97. Oj, det är ju femton år sedan. Jag är en "mjuk höst", vilket betyder att jag har färger ut höstskalan som inte är de allra kraftigaste. Jag angränsar liksom till vårens färger också.

    Jag tror faktiskt att många klär sig i "sina" färger även utan att göra färganalys. Man känner ju liksom vad man passar i och inte. Men som sagt, ibland väljer man att använda sig av färger som man "egentligen" inte skiner upp i. Som mig och grått då. Jag ska hellre ha brunt, grönt, rost.

    Kul inlägg!
    Kram Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...