söndag 22 april 2012

VITT UNDER OCH ETT TVÄTTRÅD!


Efter en regnig söndag stoppar jag in en bild att vila ögonen på. Hihi!
Bilden är från Nordstrom. Där kan du hitta många snygg underkläder.




För ett par veckor sen hade jag ett inlägg om vita underkläder, där Linda skrev en kommentar som jag vill dela med mig. Jag har gjort några tillägg i texten.

Att vita underkläder är färgade vita och att man därför inte ska använda tvättmedel med blekmedel . Man ska heller inte använda sköljmedel när man tvättar sina underkläder eftersom det förstör elastan-trådarna. Elastiskatrådar finns ju i många andra plagg också nu för tiden, bl.a. jeans, Sköljmedlet sliter ut plagget i förtid. Det har en miljöpåverkan också precis som forsfor i tvättmedel. 


Önskar en skön söndagskväll i den sena timmen!
Så ses vi imorgon!



4 kommentarer:

  1. Det visste jag inte! Tack för det tipset! Och tack för ögongodiset hihi! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Hade jag ingen aaaning om faktiskt. Att vita underkläder är färgade vita... Tackar och bockar för det tipset!

    Sen måste jag ju också tacka för bästa pelargontipset. Köpa nya alltså. Och smyga dit i obevakat ögonblick. Kanon! :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt att du tog med några av mina ord :) Kul att du uppskattade kommentaren!
    Underkläder i bomull kan nog dock var vita i sig. De underkläderna jag syftade på när jag skrev att de är färgade vita är underkläder i syntetmaterial. Så vanliga underkläder i bomull kan man fortfarande tvätta i vittvättmedel (med blekmedel i) om man vill, men de i syntet ska istället tvättas i kulörtvättmedel (utan blekmedel).

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Bra tips, nu kommer mina underkläder vara fina längre, kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...