onsdag 5 oktober 2011

MOVE YOUR FEET!

Ikväll har jag varit på en föreläsning om benskörhet med Beata Dudarenko. En kvinna med stort engagemang om hur vårt skelett fungerar. För att du ska slippa benbrott eller gå dubbelvikt när du blir äldre, ut och rör på dig. Gå 30 min varje dag, det är benen och fötterna som ska röra på sej för att det ska göra nytta. Det är ok att ha "ballongkropp" och lite hull. Man ska ha roligt medan man lever. Ut och lek med dina barn och barnbarn. Ju tidigare och mer man rör sig ju starkare blir skelettet när du bli gammal. Jag vill inte ha ben som är håltomma när jag bli gammal, så här blir det nya vanor. D vitaminer, solljus och promenader.


Bild lånad av M. Ivanovska

30 minuter om dagen kan ge dig många härliga år!




1 kommentar:

  1. jag går hem från jobb nästan varje dag, det tar 20-30 min ungerfär :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...