måndag 7 januari 2013

SÄNGBORD!


Jag glömde nästan bort att det var sängbord jag letade efter när jag hittade bilden. Fick en plötslig längtan efter sommar och semester.




Men nu åter till problemet sängbord. Det finns massor med sänggavlar men alla sängbord  ser nästan likadana ut. Det skiljer lite på höjden och vissa får man levererade till dörren, andra får man själv skruva ihop. Har ni sängbord eller har ni kanske löst problemet på något annat sätt?





Nu får det bli sängen. Morgondagen börjar med informationsmöte.



Sov gott kära ni!





5 kommentarer:

  1. Sängbord är det här. Men egentligen är det snyggare med lådor, en pall eller gammal stol. Men här är det sååå mycket prylar som måste ha plats i sängbordet så det går inte :)

    SvaraRadera
  2. Har två gamla ärvda sängbord som nog påminner om de på bilden!
    Dessa älskar jag och vill inte göra mig av med!
    Ikea har några liknande har jag sett!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Jag saknar också ett bra sängbord! På ena sidan sängen har jag ett vitt lågt plåtskåp från Ikea, men på den andra sidan (där jag ligger) har jag bara en liten förvaringskista som inte funkar särskilt bra praktiskt. Vet inte riktigt vad jag vill ha så jag spanar också lite. Tycker det är fint när det bryter av lite mot den övriga inredningen. Får kika in och se om du hittar något framöver! :)

    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Håller med! Jättesvårt, det där med snygga sängbord. Hemma har vi två klädda pallar men de tenderar bli lite dammiga och kräver en del dammsugning eftersom där hamnar både böcker, telefoner och lite av varje. Nu har jag skissat på vägghängda sängbord som maken skall få snickra. Enkelt men praktiskt och lätt att dammsuga golvet när de hänger på väggen. Lycka till! kram Victoria

    SvaraRadera
  5. Sänggavel fixade vi själva, det är ganska lätt faktiskt. Vi köpte en mdf-skiva i rätt mått och köpte skumgummi på en skummgummi butik (jo, det finns såna!) här i Stockholm. Tricket med skumgummi är att spraylimma fast det på mdf:en. Sen gick det som en dans att fixa tyget med en häftpistol!

    Men sängbord, jag där går vi bet :) Hojtar till om jag hittar nåt!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...