måndag 11 februari 2013

MIN FÄRGKARTA!


Jag tänkte att jag skulle visa er min färgkarta. 




Och lite färgtrender från Elle nr 1




Jag tror det blir en vår och sommar som kommer att passa mig om jag skippar det orange. En ny favvofärg kommer att vara den vackra ljusblå.


Giraffen har jag lånat här.


Det är tjugo år sen jag fick min färgkarta. Jag bär inte kartan med mig, men visst finns tanken där när jag väljer färg på mina kläder. Ofta känner man ju själv vad man klär i. Tillsammans med ett par goda vänner har jag bokat in en dag hos dom här duktiga tjejerna. Det ska bli spännande att se hur mycket som har ändrat sig i mina färger under dom tjugo åren. (usch vad tjugo lät mycket ;) )


Imorgon blir det en tur till stadens fina kondis för att hämta fasslisar. För i morgon firar vi fettisdagen.


Njut av tisdagen!


6 kommentarer:

  1. Spännande att se om färgerna har förändrats? Jag minns att jag passade i lila när jag gjorde min analys:) kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Minns också att så många gjorde färganalyser då.. Jag har samma färger som mamma och är/ var en typisk vår! Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Men vad spännande att få veta vilka färger som passar dig, om det har ändrat sig! Jag tror att den blå färgen i sommar kommer passa mig oxå, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Ser ut som sommarfärger...eller? Man kanske inte kallar det så längre? Själv har jag en liknande, men med vinterfärger :)

    SvaraRadera
  5. Jag gjorde också en färganalys men för 17 år sedan. Usch, sjutton år sedan :)
    Jag blev då en "mjuk höst", det var när de började dela upp varje årstid i tre olika grader liksom. En mjuk höst ligger exempelvis ganska nära en vår.
    Är du en sommar? Nä visst bär man inte med sig dessa dagligen, men man har ju det liksom i huvudet istället.
    Vad kursen lät intressant, skulle också vilja gå på den men Råå är lite för lång för mig att åka.

    Kram Linda

    Ps. Om du vill så finns det en utlottning på min blogg, priset är en valfri produkt från c/o Gerd.

    SvaraRadera
  6. Å så härligt att gå iväg på en liten flärdfull kväll och prata färger och vad man klär i och få en massa tips! Tror jag ska hålla utkik efter något sånt för att pigga upp mig, kanske med syrran. Jag gjorde aldrig någon proffs-färganalys men köpte en bok och tyckte själv att jag hamnade emellan höst och vår.

    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...