onsdag 25 juni 2014

GLITTER PÅ TUNIKAN.



Jag suktar lite varje gång jag ser tunikan.
Visst är den snygg.




När ni tittat klart på den fina tunikan, så vill jag klaga en smula.
Hade bestämt mig för att inte göra det här. Men ibland måste man bara få lova att säga vad man tycker. Igår var jag och skulle köpa mig en tröja på en av dom stora kedjorna som finns på stadens fina köpcentrum. När jag kom till provrummen låg det fullt med kläder på golvet. Vita byxor, tröjor och underkläder i minst två av provrummen. Jag frågade vänligt tjejen som stod vid provrummen och hängde upp nya kläder. Hon gick in och tittade på högen, tackade för att jag sa till och fortsatte sen med sina galgar utan att ta upp kläderna från golvet. Jag tog upp det vid fikat idag och då har kollegorna varit med om samma sak. Och att man hänger ut trasiga kläder som man som kund påpekat att dom är trasiga. Något som tydligen händer både i billiga som dyra butiker. 
Är det så här vi vill ha det som kunder? Om jag har provat är det väl inte så svårt att ta plagget med ut till expediten. Oftast tar hon hand om dom. Om man inte orkar bära ut dom ur provrummet behöver man väl inte slänga det på golvet. Lämna provrummet så som jag vill att det ska vara när jag kommer dit. Jag tror inte att någon vill mötas av en hög kläder när jag ska prova. Och ni expediter som hänger ut trasiga eller smutsiga plagg när kunden påpekat detta. Hur uppskattar ni era kunder. Sätt iallafall en liten lapp på plagget att det inte är ok. Vill ni själv köpa trasiga kläder?
Nä, skärpning både från kunder och expediter.

Jag brukar inte ha så här långa inlägg. Men jag kände att jag bara måste få lov att tala om vad jag tycker. 
Imorgon blir det ett gladare inlägg.

Kram på er alla fina!




1 kommentar:

  1. Håller verkligen med, urtrist! Tror att det bästa sättet att få en förändring är att gå ett steg längre och prata med butikschefen eller ägaren. Säga att man inte vill handla i en butik som gör så. Man kan ju även bojkotta butiken och skriva insändare i lokaltidningarna och namnge butiken, allt detta brukar ta skruv eftersom det enda som är viktigt för en butik är ju att man handlar i den och dåligt rykte vill ju ingen ha. Upp till kamp! ;-)

    Kram Eva

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...