tisdag 17 juni 2014

GODASTE PAJEN!






Det är inte mitt recept. Jag har lånat det från Michael Bindefeldt. Ett recept som jag har gjort flera gånger redan, som säkert kommer att bjudas på många gånger till i sommar.
Rabarber och jordgubbar, det perfekta sommarparet.







Bilder Enkel Stil!


Rabarber & Jordgubbspaj med crumble. (4-6 personer)

Smuldeg.
150 g smör
3 msk strösocker
1 dl vetemjöl
1 dl kokosflingor
1 dl havregryn 

Fyllning
400 g ansade späda rabarber
150 g jordgubbar
1 dl strösocker (jag bytte strösockret mot ½ dl Stevia)
1 ½ msk potatismjöl

En påse flagad mandel

Blanda ingredienserna till smuldegen med fingrarna. Skär rabarberna i skivor. Dela jordgubbarna i kvartar. Blanda rabarber och jordgubbar i en pajform. Fördela socker blandat med potatismjöl över. Strö smuldegen över. Ställ in mitt i ugnen i 225 grader och grädda tills smuldegen börjar få färg, ca 15 min. Ta ut pajen snabbt och fördela den flagade mandeln över. Grädda i ytterligare ca 5 min eller tills mandeln börjar få vacker färg. Pröva med sticka så att rabarbern mjuknat. Servera ljummen med vaniljsås eller glass.
                                                                                                                  Recept/Femina

Ett litet leende på läpparna när jag såg min pajbild från instagram  i senaste numret av Femina.


Bara att njuta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...