lördag 28 januari 2017

Att få bo nära Köpenhamn.



Jag tar risken att bli lite tjatig och bjuda på lite förejulbilder från Köpenhamn. Ni kan kanske använda det som ett tips till vårtrippen. 





För många år sen hittade vi den italienska restaurangen av en slump. Det har blivit många besök här genom åren. Här hittar du mer om restaurangen och hur du hittar dit. Att sitta på uteserveringen med ett glas vin innan tåget går hemåt är en bra avslutning på Köpenhamnsrturen.





Att sitta ner en stund på Café  Europa eller Norden som ligger andra sidan torget och vila fötterna och titta på folkvimlet en stund. Det är alltid något som händer på Amagertorv.




Den fina lilla butiken Stilleben har öppnat nytt vid Norreport Station. Hit ska jag gå nästa gång jag kommer till Köpenhamn. Här ligger också Torvehallerne runt hörnet. 


Nä, kära vänner. Nu ska jag inte hänga här vid datorn längre. Solen skiner ute och jag tror det blir en tur till vår egen lilla stad idag. 

Önskar er en skön lördag!



1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...