tisdag 6 juni 2017

Födelsedag




Bild från Johannas instagram.



Tänk hur tokigt det kan bli när man vill göra det så bra.
Igår fyllde vår Johanna år och eftersom vi var lediga tänkte vi bjuda lunch på stan. Vi hade valt White guide alternativ både till middag och till tårtan. Men så besvikna vi blev. Restaurangen var stängd, fanns inte en notis om det och ingen hänvisning på telefonsvararen. Tårtan hämtades och kaffet hälldes upp, men tror inte jag blivit så besviken på länge. Kanske hade jag för stora förväntningar på den vackra tårtan dekorerad med jordgubbar. Att den skulle smaka alldeles underbart. Cafét är ju med i White guide. Men tårtan smaka färdigköpta tårtbottnar. Ni vet dom som kan lukta jäst när man öppnar förpackningen. Jag kommer aldrig mer att köpa tårta där. Jag kommer att hålla mig till mitt gamla trygga favoritställe som har varit kunglig hovleverantör en gång i tiden. Det ni, det slår alla utmärkelser i White guide.


Dax att hålla kväll, imorgon väntar jobb igen.

Kram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...