tisdag 28 augusti 2012

LITE NYTT TILL GARDEROBEN!


Det känns fortfarande som att sommaren har lite mer att bjuda oss. Den där sköna övergången mellan sommar och höst. Garderoben behöver uppdateras, men en del av sommarens kläder hänger med och matchas upp med dom nya.



Jag tänker investera i en snygg svart pennkjol i höst och kanske blir det en skön polotröja till. En polotröja med lite för hög krage, sådär lite slarvigt vikt.




En vacker spetsblus från Day, inköpt förra hösten i ett vackert Köpenhamn kommer att matcha den svarta pennkjolen. 
Och om jag hittar en sån här snygging får det gärna bli höstens accessoar. Jag dras gärna till stora väskor.


Bilderna från min inspirationsmapp, Tyvärr missat att spara länken.


Igår hade vi en helt underbar sensommarkväll att njuta av. Annars börjar vardagslunket att infinna sig här hos oss. Jag brukar använda ordet sensommar, allt för att hösten ska kännas lite längre bort. Men jag såg att Emma (att vara någons fru) använde förhöst. Jag tyckte om ordet men undrade om det var samma sak vi menade. Kanske längtar hon lite mer till hösten än vad jag gör. 


En skön sensommardag till alla fina läsare!






4 kommentarer:

  1. Fina kläder du visar också!Väskan säger jag bara VILL HAAA!
    Ha en fin sensommarkväll! Här känns det dock höstigt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Let me tell you how I can not wait till fall!! LOVE the cozy clothes, the knits etc.... but living in Florida, it's not always often I get to pull out the the heavy hitters. Sadly.

    SvaraRadera
  3. Du visar alltid så snygga klassiskt kvinnliga kläder med något extra! "Förhöst" var det första gången jag hört på svenska, engelska ordet pre-fall dyker ju ofta upp i modevärlden för de första plaggen i höstkollektionerna. Förhöst eller sensommar, det är i alla fall en härlig tid! :) Ha en skön dag! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygga kläder! Nu blev jag inspirerad till "uppdatering" av höstgarderoben, tur att jag är ledig i morgon! Fast jag borde ha dig med som "stilpolis", vi får se om jag får godkänt ;)) Kram Anna-Lena <3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...