tisdag 10 april 2012

BH I VITT!


Ni är säker många med mig som tycker att det är vackert med vita underkläder. Det känns så fräscht att ha på sig. Speciellt på sommaren. 




Något du bör tänka på om du vill ha vackra vita underkläder.

Tvätta inte dina vita kläder med blekmedel. Eftersom vita underkläder är färgade vita tappar dom färgen när dom tvättas i blekmedel.
Använd inte samma tvättpåse att tvätta dina vita underkläder som dina mörka underkläder. Påsen kan ta åt sig färg och missfärga dina vita underkläder.
Den snygga vita sommarskjortan vill inte ha en vit Bh under. Det blir mycket snyggare om du väljer en Bh i färgen nude.























Jag hittade snygga underkläder hos Anita.
 Där jag har lånat dom två sista bilderna. Den översta bilden är från Bonaparte.


Glöm inte vårstäda bland dina underkläder!

Kram!




6 kommentarer:

  1. Vilka vackra vita behåar! Den översta ser ut att sitta riktigt bra. Jag behöver verkligen uppdatera mina underkläder.. Jag är också i garderoben och rotar i mitt inlägg idag, hihi! Ha en fin dag imorgon, kram

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Snygga BH ar, på snygga tjejer!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Det kan verkligen behövas..;)underkläderna ser förskräckliga ut men jag håller på och uppdaterar dom :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Jag har nästan tröttnat på att köpa vita BH:ar för att de så fort blir grånade. Vid nästan nyköp ska jag följa dina råd till punkt och pricka så blir det nog lite bättre :D Tack!

    SvaraRadera
  5. Hrmmm... ja en vårstädning i den lådan skulle nog vara på sin plats...
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  6. Ja det där fick jag lära mig en gång när jag arbetade i klädbutik; att underkläder är färgade vita och därför ska tvättas i kulörtvättmedel. Vad bra att du skriver om detta, det är nog inte många som tänkt på det innan tror jag inte. Vitt som vitt tror man ju. Likaså ska man ju inte ha sköljmedel i sina underkläder efter som det förstör elastan-trådarna. Elastiska trådar finns ju i många andra plagg också nu för tiden och jag har faktiskt slutat att använda sköljmedel. Dels för att det ger så stor miljöpåverkan men att det dessutom sliter ut kläderna i förtid. Vem vill det? Det är bara till enstaka plagg jag använder sköljmedel och nu har jag vant mig och saknar det inte alls faktiskt. Kläder blir ju mjuka igen när man stryker dom. Och handdukar brukar jag tumla, då blir de också mjuka utan sköljmedel. Oj vad lång kommentar det blev :) Vad bra som sagt att du skriver om detta!

    Kram Linda

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...